www.campersystem.pl << Kolumny do dystrybucji prądu i wody dla kamperów. Infrastruktura dla kamper parków >> www.campersystem.pl

_alienHome_alienHome

Dziwnów - prawo od portu, Poland, 4-6B Północny-wschód, Zachód

Dziwnów - magiczna miejscówka

Weekend zaczął się w piątek rano. Pierwsi grzybiarze byli już na wodzie o 5:00 rano w Warszowie i załapali się na dobrą sesyjkę, która trwała gdzieś do 10:00. Następnie wiatr zgodnie z zapowiedziami ICM’u siadł aby przywalić ponownie po południu. Prognoza była ze wschód do północnego-wschodu. Przed 12:00 dojechałem do Warszowa aby przybić piątkę chłopakom i przekonać się że nic nie wieje. Skoro nie wieje to zawijka. Zajechałem do Międzywodzia gdzie był Mruczek z Tomim. Wiatr powoli się rozkręcał i potrzebował przynajmniej godzinę aby dało się pływać. Pojechałem zobaczyć port w Dziwnowie, najpierw zajechałem z jego wschodniej strony ale warunki były mało rewelacyjne – kartoflicho takie jak w Międzywodziu. Następnie zaatakowałem port z zachodniej strony, a tam gładka woda i wchodzące falki, których wysokość było mi ciężko ocenić z brzegu. Z dojazdem nad samą wodę w tym miejscu jest słabo bo trzeba złamać dużo zakazów więc wróciłem do Międzywodzia. W międzyczasie dojechała cała ekipa kiteciarzy z Warszowa więc spot zapełnił się balonami.

Otaklowałem 5.0, do tego 86L i ruszyłem na wodę. Po kilku halsach bez żadnej fali do jazdy stwierdziłem że wyhalsuje się do Dziwnowa zobaczyć jak tam naprawdę jest. 40 min. jazdy w górę i dotarłem do bajecznego spotu. Fale było od metra do półtora, pomiędzy nimi gładziutka woda. Dodatkowo fala wchodziła jakieś 60-70* do wiatr więc było perfekcyjnie. Miałem taką jazdę przez dwie godziny że krzyczałem z radości, że takie miejsca są na Bałtyku i to w zasięgu ręki.

Po prawie czterech godzinach na wodzie spłynąłem do Międzywodzie totalnie skatowany i zadowolony. Nockę spędziłem u Maćka w Świnoujściu.

Na Sobotę prognoza była dość ciekawa bo koło południ wiatr skręcał 180* ze wschodu na zachód i miał przywalić z konkretną siłą. Miałem dostatecznie dużo czasu aby pojechać kawałek w górę naszego wybrzeża i zobaczyć co tam słuchać i jak wyglądają plaże i zejścia do wody. Dojechałem do Niechorza, gdzie zajechałem na plaże koło bazy ratowników i przypomniałem sobie że dawno temu tam pływaliśmy, ale na wodzie było płasko i wiatr zaciągał jeszcze lekko od brzegu (ciągle się przekręcał) więc pojechałem do Rewala. Na wjeździe do Rewala namierzyłem fajny spocik. Betonowy zjazd na plażę, co pozwoliło mi zaparkować busa nad samą wodą i na chillu patrzeć na morze na którym budował się wiatr. Siedząc tak na plaży otworzyłem Tymbarka, a na kapslu znalazłem napis „Powinieneś tak częściej” – rozbawiło mnie to na maxa. W międzyczasie zbliżał się do mnie Robercik. W pewnym momencie obciąłem się że wiatr przestał już skręcać, byłem w złym miejscu i nic tu nie popływam. Co więcej fala do jazdy się tu nigdy nie zbuduje w ciągu godziny czy dwóch. Akurat dojechał Robercik i jednogłośnie stwierdziliśmy że lepiej stracić jeszcze półgodziny ale pośmigać w dobrych warunach.

Pojechaliśmy do Dziwnowa tylko tym razem po wschodniej stronie portu. W międzyczasie wyszło słońce i okazało się że jest to chyba najbardziej faliste miejsce w tej części wybrzeża tego dnia. Oraliśmy ponad dwie godziny na 5.0 i 5.3 dopóki wiatr nie zdechł. Fala była gorsza niż dnia poprzedniego po drugiej stronie, bo szła równo z wiatrem mimo to jej rozmiar pozwolił nam się wyszaleć dostateczniej.

Podsumowując te dwa dni muszę powiedzieć że teraz wschodni wiatr będę atakował w Dziwnowie, ciekawe co tam się dzieje jak przykurzy mocniej - tak na 3.7 :) Musi być ogień, miejmy nadzieje że się przekonamy w tym sezonie. Szacunek dla ICM’u którego prognoza na te dwa dni sprawdzała się z zegarkiem w ręku.

18 czerwca '07

Autor zdjęć - Bogo

19 czerwca 2007 (21:51:02) - Rudy (mieszala5 at wp dot pl), napisał/a :
Pieknie!Pieknie!
Pozdrawiam!
rudy

19 czerwca 2007 (23:35:09) - Bogo (bogo at sieplywa dot pl), napisał/a :
Coś ciekawego znowu sie do nas zbliza na czwartek-piatek :)

20 czerwca 2007 (11:50:48) - Mrówa, napisał/a :
Fajnie ja nie popływam w ten czwartek. Rugia w poprzedni weekend: http://team.seazone.pl/pl/news/rugia_

20 czerwca 2007 (18:51:30) - Carlos (Carlos at sycylia dot it), napisał/a :
A ja poplywalem wczoraj na windsurfingu dzis na surfingu. Chcialem podeslac pare fotek z wycieczki ale pan w kafejce internetowaej laczy sie przez telefon i nie wie co to siec lan, a poza tym nie gada w zadnym cywilizowanym jezyku wiec ciezko mu wytlumaczyc cokolwiek....

22 czerwca 2007 (05:30:27) - Bogo (bogo at sieplywa dot pl), napisał/a :
surfer w polsce niema latwo. 5:30 a tu wieje, trzeba wstawac i jazda do roboty na wode :)

22 czerwca 2007 (19:24:41) - macsurf, napisał/a :
Komentarz do posta z 22 czerwca 2007 (05:30:27) napisanego przez Bogo :

gdzie wkoncu plywales ?

28 września 2007 (13:21:21) - marcin/koki (marcin801 at onet dot eu), napisał/a :
jeśli o komentarz w powyzszym artykule to on został żle napisany.